În 1650, fizicianul şi inginerul german Otto von Guericke a inventat prima pompă pneumatică. Făcând experienţe cu scopul de a îmbunătăţi compresoarele de aer, Guericke a descoperit că-şi putea utiliza pompa pneumatică pentru a crea un vid parţial. Aceasta se petrecea înainte de experienţele vizând rolul aerului în respiraţie şi combustie. Vă propun să descoperim povestea pompei pneumatice
Primul compresor de aer a fost brevetat în 1828. Acesta realiza compresia în trepte într-o succesiune de cilindri.
În 1872, eficienţa compresoarelor de aer a fost sporită prin răcirea cilindrilor cu jeturi de apă. Aceasta a dus la inventarea cilindrilor cu cămaşa de apă. cel mai cunoscut sistem cu aer comprimat este, probabil, pneul.
În prima jumătate a secolului al XX-lea, tubul pneumatic a fost un dispozitiv popular pentru transportarea mesajelor şi a obiectelor mici dintr-un birou într-altul, în clădirile mari. transportul de bancnote pe acelaşi principiu trimitea bani în tuburi mici dintr-un loc într-altul în magazinele universale. Primul dintre aceste dispozitive a fost inventat de D. Brown în 1875. Un alt dispozitiv inventat de Samuel Clegg şi Jacob Selvan în 1940, a fost un vehicul cu roţi care se deplasa pe o pistă în interiorul unui tub; vehiculul era propulsat de aerul comprimat.
În 1865 a fost inventat şi metrou pneumatic de către Alfred Beach. metroul a circulat puţină vreme în 1870 la New York, şi doar între două staţii, dar a fost primul tren subteran al New York-lui.
Aceasta a fost povestea de azi. Până la următoarea noastră întâlnire, nu uitaţi că istoria rămâne cea mai frumoasă poveste!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu